Przejdź do treści
Strona główna » DHL reklamacje

DHL reklamacje

reklamacje dhl

Witajcie. W nawiązaniu do mojego poprzedniego wpisu Firmy kurierskie a postępowanie reklamacyjne  na przykładzie DHL omówimy w jaki sposób i z jakimi dokumentami należy złożyć reklamację.

Reklamacje przesyłek krajowych

Jeśli spotkała nas nieprzyjemna sytuacja związana z takimi sytuacjami jak uszkodzenie bądź zagubienie przesyłki, brak zwrotu należności czy dokumentów, źle naliczona opłata, nieterminowość doręczenia bądź jeszcze inne problemy możemy wystąpić z roszczeniem reklamacyjnym. Pamiętajmy, że w przypadku DHL kurier dostarczający przesyłkę nie jest zobowiązany do wystawienia protokołu szkody. Na zgłoszenie szkody mamy 5 dni roboczych w trakcie których musimy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta. Pod nr tel +42 6 345 345 umówimy przyjazd pracownika DHL do spisania odpowiedniego protokołu. O ile wartość szkody nie przekracza 2000 zł, wówczas odpowiednie dokumenty reklamacyjne można przesłać drogą elektroniczną. Skany niezbędnych dokumentów możemy przesłać mailem na  [email protected] bądź wysłać faksem na nr (42) 662 67 30. Gdy wartość szkody wynosi powyżej 2000 zł wówczas niezbędnym jest przekazanie oryginałów dokumentów lub ich potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii drogą pocztową do Działu Reklamacji:

DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

Dział Reklamacji

ul. Targowa 35

90-043 Łódź

Jak czytamy na stronie DHL http://www.dhl.com.pl/pl/express/centrum_informacji/reklamacje.html gdy reklamacja dotyczy nieterminowości, to wówczas przesyłamy pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego oraz kwotą roszczenia i numerem konta bankowego, a także oryginał lub kserokopię listu przewozowego.

W przypadku reklamacji odnoszących się do zagubienia, uszkodzenia lub ubytku zawartości przesyłki, musimy dostarczyć:

  • pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego oraz kwotą roszczenia i numerem konta bankowego
  • list przewozowy (egzemplarz pozostawiony przez kuriera)
  • protokół szkody (egzemplarz należący do poszkodowanego)
  • dokument potwierdzający wartość szkody w zależności od jej rodzaju (umowa kupna/sprzedaży; rachunek/faktura VAT/paragon fiskalny /kwit kasowy; oryginał kalkulacji kosztów wytworzenia produktu, sporządzony przez producenta lub rachunek za naprawę/kalkulację kosztów naprawy/fakturę za naprawę), w przypadku przesyłek ubezpieczonych wymagany jest dokument zakupu lub wytworzenia towaru.

DHL deklaruje rozpatrzenie reklamacji w terminie 10 dni liczonych od dnia zgłoszenia reklamacyjnego, natomiast jeśli sprawa dotyczy przesyłek ubezpieczonych, czas oczekiwania może zostać wydłużony.

Reklamacje faktur

Faktury reklamowane są przeważnie z powodu nieprawidłowości związanych z opłatą, płatnikiem, produktem, wagą przesyłki bądź innych, które nie są związane ze sposobem realizacji usługi przez DHL. Przewoźnik udostępnia na swojej stronie specjalny formularz http://www.dhl.com.pl/reklamacjefaktur/formularz-reklamacyjny.aspx?CSRT=16307301956079324327 Reklamację możemy również złożyć telefonicznie pod nr tel (042) 6 345 345, faksem na nr (061) 8 109 137 lub pisemnie na adres:

DHL Express (Poland) Sp. z o.o.,

Dział Fakturowania,

ul. Komornicka 1,

62-052 Głuchowo 

Dobrze jest podać swój adres mailowy, co umożliwi firmie DHL komunikację ze zgłaszającym oraz na przesłanie potwierdzenia przyjęcia reklamacji.

Dokumentem wymaganym przez przewoźnika do złożenia reklamacji jest pismo reklamacyjne, któremu możemy nadać dowolną formę. Ważne abyśmy dokładnie opisali problem oraz podali w nim numer listów przewozowych, których dotyczy reklamacja. Oczywiście wszelkie dodatkowe dokumenty, które mogą pomóc w rozpatrzeniu reklamacji również możemy dołączyć. Czas rozpatrzenia pisma również wynosi 10 dni.

Pozdrawiam serdecznie, Alek

Join the conversation

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.